torsdag 11. oktober 2007

Skjortor

Jag har som många andra "symammor" amvänt mig av Elsebeths Gynthers mönster. Här är olika varianter av skjortmönster. Den första skjortan är sydd av en gardin jag hittade på "Loppishörnan" i Grästorp. Lapparna på armarna kommer från en duk som jag köpte på Tradera. Tänkte delar av den duken kunde användas till babymössa också.



Tyg till den ljusblå skortan kommer från Stoff & Stil i Drammen. Tyg till den brunaskjortan är från Åhlens. Det gröna tyget är från en fantastisk gardin som jag köpte på Tradera. Det tyget är fint till tofflor också. Det gula tyget är från Åhlens det med. Skjortan har jag ritat av från en annan skjorta jag köpte till vår äldsta knort i Thaland. Skjortan blev lite sned och vind... men jsg dka fixa på det mönsterbitarna jag har gjort. Jag har gjort tofflor i samma tyg.

1 kommentar:

rino sa...

fina! det gula tyget har jag gjort en liknande sak av! Fast med svarta kanter. Kul att se annat av samma tyg!