onsdag 17. oktober 2007

Loppistyg

Dom här byxorna sydde jag av ett tyg jag hittade på loppis i helgen. Tyget är jättefint men det visade sig att inte vara så starkt. Det lönar sig nog att fodra det när man har en1-åring som ska sprattla omkring i dom. Jag kunde också varit mer nogrann när jag klippte tyget så att mönstret i tyget blev mer symetriskt på båda delarna. Då vet jag det till nästa gång.... Jag gjorde om på mönstretden här gången, så att jag slapp sömmarna i sidorna. Det är finare så på mönstrat tyg plus att man sparar lite tid. Min nya tryckknappstång kom till användning och den funkade som en kula!

2 kommentarer:

rino sa...

dom här byxorna gillar jag starkt!
Jag tycker inte att mönstret behöver passa perfekt, men det var smart att skippa sidsömmen.
Jo, det är trist att barnen så ofta har sönder sina byxor. Särskilt knäna behöver förstärkas enl mina erfarenheter... Men det är klart - går byxorna sönder kan ju mamma med gott samvete få sy nya:)

Anonym sa...

Så utrolig kule klær du syr, Pethra! Du må lære meg å sette i trykk knapper...! Har sydd to kjoler til Mila i kveld, men jeg syr de uten knapper så jeg er litt usikker på om jeg får de over hodet.. :) Super klem!