torsdag 11. oktober 2007

...Också var det byxor. Dom här har jag ritat av från andra "vanliga" byxor jag hittade i barngarderoben. Benmuddarna är rejält förlängda och livet är också en del högre. Idéen kommer från Suki.






















Dom här byxorna är efter mönster av Elsebeth Gunther. Tyvärr så sydde jag på bomullsband på velour. Det visade sig att inte bli så bra. Kanske dom blir bättre efter tvätt? Nästa gång så klipper jag egna skråband i velour. Jag ska också göra om mönstret så att jag slipper sidosömmen i ben och midja. Det är mycket finare utan söm. Men jag diggar den bruna velouren! :D (ledsen för den dåliga bilden...)

4 kommentarer:

SNUX sa...

Grattis med blogg!! Kjempefin! Og dette var utrolig kule bukser! :)

SNUX sa...

Jeg legger forresten inn en link til deg fra min side, håper det går bra:).

Anonym sa...

Jättesnygga tycker jag....du har sinne!!! för färg och form....utveckla det.

Anonym sa...

Hej, Pethra!
Här sitter Julia, Folke, Elvira, Hedda och Eliza. Och tittar på dina söta små pojkar och dina underbart fina kläder! Puss och många kramar från oss alla på Bäckgården i sverige. =)